Hitta reklambyrå

Köp inte bara reklam. Köp rätt reklam.
I folkmun är termen byrå synonymt med reklambyrå. Alla som verkar inom IT- & kommunikationssektorn vet hur missvisande förkortningen kan vara. Reklam i dagens läge kan skalas ner i otaliga former av kommunikationsrelaterade åtgärder. Traditionellt sett har reklambyråns kunnighet varit bunden till skapandet av den kreativa idéen och design till olika medium och kanaler. Medan exempelvis specialiserade produktionsbyråer fungerat som underleverantörer av trycksaker, film, ljud mm.
Redan här kan det uppstå en osäkerhet för en marknadschef som vill köpa reklam. Behöver jag en reklambyrå som upprättar helhetsramen för vår kommunikation? Eller kan jag nöja mig med att beställa enskilda saker via produktionsbyrån? Kanske är en så kallad fullservicebyrå, som erbjuder allt under samma tak, den rätta vägen att gå? Frågeställningar som Live Relations dagligen, genom grundlig behovsanalys, hjälper beställare att komma underfund med.
När era behov i detalj är kartlagda sonderar Live Relations byråterrängen och utforskar anonymt ett stort antal tänkbara byråer. Byråerna granskas bl.a. utifrån tidigare casekvalité, storlek och anställd kompetens. Ur gallringsprocessen går de 5 bästa byråerna vidare till ett av våra pitchevent där ni tar ställning till respektive byrås lösningsförslag.
Varje byrå tilldelas en begränsad pitchtid av 20 minuter – kort, koncist, effektivt.
Synoptik gjorde precis detta, anlitade Live Relations när man eftersökte en produktionsbyrå med kundens bästa i fokus. Läs mer om marknadschef Lottie Funck Ekelunds intryck av vårt tillvägagångssätt.